Субота, 18.05.2024, 15:50
Вітаю Вас Гість | RSS

Довжанська ЗОШ І-ІІІ ст.

Меню сайту
Forum: 2/3
Photo: 17
Blog: 1
News: 70
Downloads: 5
Publisher: 14
Guestbook: 116
Категорії розділу
Наше опитування
Ви, наш відвідувач:
Всього відповідей: 300
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Плани-конспекти

Батько кібернетики.
БАТЬКО КІБЕРНЕТИКИ
Однією з основних подій
наукового життя останніх десятиліть
треба вважати появу кібернетики
(А. Колмогоров)
Цей чоловік багато знав. Але ще більше хотів знати. І хотів, щоб інші знали. Він багато мандрував. Народився в США, а математичну освіту здобув у Європі. Він бував у Парижі і Копенгагені, в Берліні і Лондоні, Кембріджі і Геттінгені. Відвідав Москву. Працював у США та Мексіці. Брав участь у різних наукових конгресах та конференціях. Читав лекції у великих університетах Америки, Європи та Азії. В одній з таких поїздок його застала смерть. Далеко від батьківщини, в Швеції.
Мова йде про засновника кібернетики, американського вченого-матема-тика Норберта Вінера (1894—1964).
Математична творчість Вінера була оригінальною з самого початку. Він уперто шукав нових шляхів як у теоретичній, так і в прикладній мате¬матиці. Його праці про інтеграл Фур'є і випадкові процеси свідчили про нове розуміння й свіже трактування математичних фактів. Продовжуючи працювати в тонких питаннях аналізу, він у той же час не припиняв пошу ків нових шляхів застосування математичних моделей і наприкінці 40-х років створив математичну теорію зв'язку, управління і регулювання в машинах і живих організмах — нову теорію, яку назвав кібернетикою. Ім'я Вінера стало особливо широко відомим у новому світі після появи в 1948 р. його книжки «Кібернетика», яка відіграла дуже велику роль в оформ ленні кібернетики як самостійної дисципліни, що розглядає з єдиних по зицій питання, які раніше належали і до математики, і до техніки, і до біології.
Вінер написав також дуже повчальну двотомну автобіографію — «Ко лишній вундеркінд» і «Я — математик». Книжки містять цікаві відомості про становлення Вінера як ученого, про людей, які присвятили себе науці. Перша книжка — «Колишній вундеркінд» — присвячена дитячим і юнаць ким рокам Вінера, а друга — Вінеру-вченому.
З раннього дитинства навколишній світ безперестанно збуджував його допитливість, він наполегливо прагнув проникнути в світ того, що бачив і чув. Йому було близько 4-х років, коли він навчився читати і майже з цього самого часу почав захоплюватись науковою літературою найрізноманітні¬шого характеру.
Невгамовність його допитливості могла зрівнятися тільки з упертим бажанням батька впорядкувати освіту сина. Норберт займався тим, що давало йому задоволення, а батько навчав його мов давніх і сучасних та математики. Не можна сказати, що ці предмети зовсім не цікавили Норбер та, але він займався ними час від часу.
Незвичайно ускладнений курс навчання в домашніх умовах, природ но, перетворював Вінера в самітника і розвивав те наївне ставлення до всіх питань, не зв'язаних з наукою, яке мимоволі викликало в людей з ото чення роздратування й антипатію. Він проводив немало часу з дітьми, але ніколи не користувався особливою приязню товаришів. Коли в 9 років вступив до середньої школи (зразу в дев'ятий клас), у нього, нарешті, появи¬лось кілька друзів, але не серед співучнів, а з дітей свого віку з початкових класів.
По закінченні школи Норберт вступив до Тафтс-коледжу недалеко від Бостона, потім навчався в Гарвардському і Корнельському університетах: у 14 років здобув ступінь бакалавра, у 18 років — ступінь доктора філо¬софії
Після захисту докторської дисертації Гарвардський університет надав Вінеру стипендію для подорожі за кордон. Початкуючий вчений використав її, щоб побувати в Англії — в Кембріджі, а потім у Німеччині — в Гет тінгені.
У Кембріджі головним учителем і наставником Вінера був Бертран Рассел 2. Під його керівництвом Вінер вивчав математичну логіку і бага то інших, значно більших питань, що стосуються філософії наук взагалі.
Рассел переконав його, що не можна займатися філософією математики, не ознайомившись більш серйозно з самою математикою. Вінер звернувся до Харді (Гарольд Харді -— 1877 — 1947 — англійський математик; відо мий своїми дослідженнями з теорії чисел і теорії функцій) і виявив, що той не тільки ідеальний математик, а й вчений, якого кожний молодий честолюб ний математик сміливо може обрати собі за зразок для наслідування.
«Лекції Харді,— писав згодом Вінер,— давали мені справжню насоло¬ду. Я й раніше робив спроби проникнути в сферу вищої математики, але кожного разу в мене залишалось почуття невдоволення. Я завжди відчував, що в ряді доведень є якісь прогалини, і в мене не було бажання прикидати¬ся, що я цього не помічаю. Далі з'ясувалось, що я мав рацію і що логічні прогалини в обгрунтуваннях математики непокоїли не тільки мене, а й мо¬їх учителів».
Повернувшись на батьківщину, Вінер викладав логіку і математику в ряді американських університетів, займався різними теоретичними і при кладними питаннями математики.
Вивчення глибоких аналогій між процесами, що відбуваються в елект ричних та електронних системах і в живих організмах, привело Вінера до створення кібернетики. Його основна ідея моделювання машин за живими організмами в наші дні продовжує інтенсивно розроблятися.
Категорія: Плани-конспекти | Додав: струк (16.05.2012) | Автор: Іван
Переглядів: 1820 | Теги: математика | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук

Inform © 2024
Конструктор сайтів - uCoz